Dags för den årliga "Peace Studies Reunion"

0kommentarer

 
Att vara hemma endast tre dagar var alldeles för lite. Jag har hela tiden gått omkring och trott att jag har ju en dag till på mig att packa, kolla tidtabeller, flygbussar osv. Insåg igår eftermiddag att IMORGON (läs idag) så går ju flyget! Det verkar inte riktigt spela någon roll att jag har köpt en ny kalender, tiden verkar bara flyga iväg i alla fall.
 
Det är i alla fall dags för den årliga "Peace Studies Reunion". Jag läste min Bachelor-utbildning vid the Peace Studies Department vid University of Bradford och jag och mina kompisar ifrån den tiden har ända sedan examen försökt att träffas en helg varje år. Första året var vi i Oxford, sedan Wigan och förra året var vi hemma hos Ben i Southampton med dagsutflykt till Pourthsmouth (bilden). Det är jättekul att vi alla verkligen anstränger oss för att hålla kontakten, trots att vi numera befinner oss i olika delar av världen och har fullt upp med jobb, fritidsintressen och andra saker som gör att man alltid är så busy. 
 
Även i år ska vi träffas hemma hos Ben i Southampton men denna gång blir det nog en dagsutflykt till Salisbury. Kul! Egentligen spelar det inte så stor roll vad vi hittar på, det roliga är att bara få träffa alla kompisar igen från universitetstiden i Bradford.
Peace Studies, Southampton, University of Bradford, resa,

Kommentera

Publiceras ej